Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

Το ημερολόγιο του DJ - Παρασκευή και 13


Πέρα από τον ακούσιο προγραμματισμό που έχω υποστεί σαν παιδί από τις ταινίες Παρασκευή και 13, που με τραυμάτισαν ψυχολογικά, εμείς οι Έλληνες για γρουσούζικη ημέρα έχουμε την Τρίτη και 13. Στην Ελλάδα η συγκεκριμένη ημέρα αντιμετωπίζεται «με σκόρδο» προκειμένου να φύγει το κακό. Η παράδοση στην Ελλάδα φαίνεται να ξεκίνησε από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης στης 29 Μαΐου 1453. Η ημέρα ήταν Τρίτη ενώ το άθροισμα του έτους 1453 βγάζει το νούμερο «13». Έτσι θεμελιώθηκε το κακό όνομα για τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Δεισιδαιμονίες σε συνδυασμό με ιστορία. Όσο για την Παρασκευή και 13, δυτικό κουσούρι αυτό. Τον 19ο αιώνα, ο αριθμός 13 θεωρούνταν γενικά ως φέρων κακή τύχη. Την ίδια εικόνα είχε και η Παρασκευή, αν και δεν υπήρχε κάποια σχέση μεταξύ των δύο. Η πρώτη αναφορά σε μία "Παρασκευή και 13" έγινε μάλλον στις αρχές του 19ου αιώνα. Πέρα από τις γραπτές αναφορές, πάντως, πολλές δημοφιλείς ιστορίες υπάρχουν σχετικά με την προέλευση της δεισιδαιμονίας: Ο Μυστικός Δείπνος του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ο Μυστικός Δείπνος, με ιστορίες ότι ο Ιούδας Ισκαριώτης ήταν ο 13ος καλεσμένος, ενώ η Σταύρωση του Ιησού συνέβη την ημέρα Παρασκευή. Ότι η Εύα προσέφερε το μήλο στον Αδάμ κατά ημέρα Παρασκευή (η πεποίθηση ότι ήταν ένα μήλο πιθανότατα προέρχεται από την ομοιότητα της Λατινικής λέξεις malus = "κακό" και malum = "μήλο"). Αλλά. Μήπως τελικά σε αυτόν τον ανεστραμμένο συμβολικό κόσμο που ζούμε, καλούμαστε να νικήσουμε αυτούς τους (προγραμματισμούς); Μήπως τελικά το νούμερο 13 είναι ένα (καλό) νούμερό ή απλά ένα νούμερο και η Παρασκευή μία (καλή) ή άλλη μία απλή ημέρα; Ας επιστρεψουμε στις έντονες ταινίες που παρακολούθησα όταν ήμουν μικρός, γιατί σήμερα, πέρα από την οικογένεια, το σχολείο, τις παραδόσεις, η πιο δυνατή μηχανή προγραμματισμού είναι η βιομηχανία των θεαμάτων. Οι ταινίες και τα βίντεο. Το γιατί όταν ήμουν μικρός, φοβόμουν το σκοτάδι και κοίταζα κάτω από το κρεβάτι μου πριν κοιμηθώ οφείλεται στις ταινίες Παρασκευή και 13 που σαφώς κακός παρακολούθησα μαζί με τους φίλους μου κρυφά από τους γονείς. Το γιατί όμως έως μία προχωρημένη ηλικία θεωρούσα ότι ο κόσμος θα καταστραφεί και ότι θα ζήσουμε έναν τεχνολογικό σκοταδισμό πείνα και δυστυχία, στα σίγουρα όμως, είναι εξαιτίας κυρίως, αλλά όχι μόνο, δύο άλλων ταινιών. Η επόμενη ημέρα (The day after) και (Mad Max). 

Η παιδική μου ψυχή σημαδεύτηκε με το μήνυμα από την πρώτη ταινία, (φτιάξε ένα καταφύγιο για να σωθείς από την πυρηνική βόμβα.) Και με το, (γενικά η πυρηνική ενέργεια είναι μία επικίνδυνη καταστροφική ενέργεια.) Και το Μαντ Μαξ, μου έδειξε πως περίπου θα είναι ο κόσμος μετά το ολοκαύτωμα. Τώρα θα μου πείτε, τι σημασία έχουν όλα αυτά;
Ειλικρινά δεν ξέρω ποιος θα ήμουν αν δεν είχα δει αυτές τις ταινίες και ούτε είμαι σε θέση να πω εγώ για τον εαυτό μου αν είμαι καλός ή κακός άνθρωπος. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι ιστορίες, οι παραδόσεις, οι δεισιδαιμονίες και η τέχνη πιο ειδικά ο κινηματογράφος, σχηματίζουν και μορφοποιούν ένα μέλλον μέσα στο μυαλό μας. Όλα αυτά με ένα τρόπο μας προγραμματίζουν. Ας έχουμε στο μυαλό μας ότι οι ιστορίες μπορεί να βγαίνουν από την ζωή αλλά. Η ζωή μας είναι ακαθόριστη. Εμείς τα όντα της Γης καλούμαστε να μετασχηματίσουμε αυτόν τον προγραμματισμό τον οποίο έχουμε υποστεί και να δημιουργήσουμε το πραγματικό μέλλον. Βy the way. Τις ταινίες Παρασκευή και 13 δεν τις συστήνω για κανένα λόγο. Να πάτε να δείτε το καινούριο Blade Runner. Το παλιό αν και θα ήθελα, προς το παρόν δεν θέλω να το ξανά δω για να μην το απομυθοποιήσω, αν αυτό είναι πιθανό.



Motivator Damian
florabox.gr
skoulikinet.blogspot.gr
www.skouliki.net  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου